Esonstad deel 5: Rondje rond het Lauwersmeer

Ik ben er in mei geweest, maar het past prachtig bij deze tijd; het verstilde landschap van oost-Friesland en West-Groningen. De stilte op de wegen, in de bossen en aan het water. Beelden van de vissershaven en sluizen aan de Waddenzee, het Lauwersmeer, boezemgemaal De Waterwolf, de Koeien van Ezumazijl en authentieke Friesche Wolkenluchten, afgesloten met een ietwat versnelde zonsondergang zoals gezien vanuit Esonstad. Ede Staal kende ik al een paar jaar, maar op zoek naar Groningse en Friesche singer-songwrites stuitte ik op nog een paar juweeltjes: Nynke Laverman en Martin Korthuis. Van de Groningers begrijp ik wat ze zingen, het Fries van Nynke Laverman zal ik echt wat vaker moeten horen. Dat geeft gelukkig helemaal niets.

*-*-*

*-*-*



*-*-*

*-*-*

Nederlands: Monument voor Ede Staal door Chris...

Nederlands: Monument voor Ede Staal door Chris Verbeek in Delfzijl (Photo credit: Wikipedia)

Ede Staal

Ede Staal (Photo credit: pebbe)